ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Årets första kalas

Publicerad 2015-01-02 09:10:44 i Allmänt,

Igår firade vi Tobias som fyller på måndagen. Alla hade orkat ta sig hit, trots att det var nyårsdagen, så i några timmar hade vi huset fullt. Lillen var på sitt bästa kalashumör; åt skinksmörgåsar och pannacotta,  klättrade runt i famnar, spelade piano, visade sina muminfigurer och busade på. När alla utom farmor hade åkt iväg tog han ett bad och sen var det sovdags. Lite övertrött, men så kan det bli när man sover dagssömnen tidigt och sen kalasar kvällen lång.
För mig och Tobias blev det att plocka undan lite och sen en timme i soffan.
 
Idag hade vi bara hunnit sätta oss vid morgonmålsbordet, så knackade det på dörren. Dags att sota, vilket jag kom ihåg i början av veckan,  men sen hade hunnit glömma. Nåja, nu är pipan ren för denna gång och vi kom igång med dagen lite snabbare än vanligt på lediga morgnar (förutom lillen som först nu får bort sin pyjamas).
 
Idag ska lillen och Tobias umgås, för sen jobbar Tobias natt fram till måndagen. Det betyder ju att lillen inte har någon pappa att krypa ner bredvid under natten och sen sover Tobias stora delar av dagen, så idag ska det tankas pappa-tid.

Kommentarer

Postat av: Frida Svensson

Publicerad 2015-01-02 19:04:28

så fint att ni fick huset fullt trots att det var årets största slumra på soffan-dag! =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela