ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Ajaj, snörvel, knax...

Publicerad 2015-01-16 16:19:18 i Allmänt,

... suck, pust, stånk...
 
Så låter det om mig idag. Kroppen kämpar på för fullt med flunssan och jag känner mig allt annat än pigg. Är så otroligt skönt att ha Tobias hemma nu, så Leo har någon som verkligen orkar pyssla med honom. Själv blir jag yr så fort jag rör mig och så fort jag ska böja mig tror jag att huvudet ska sprängas.  Fogarna är också värre, så de värker hela tiden och knaxar till så att jag blir skrämd vid vissa rörelser. 
 
Har i alla fall bunkrat upp med 4kg apelsiner (2kg går åt till marmelad,  men resten ska jag äta de närmaste dagarna och få kroppen full med vitaminer) och ikväll vankas det tomat-mozzarellapizza med en massa vitlök, så det blir nog bra. Imorgon är Tobias hemma, så då har jag all möjlighet att vila utan att känna att jag är världens sämsta mamma som bara ligger/sitter i soffan/sängen.
 
Nu ska jag återgå till att ligga på soffan och lyssna på mina älsklingar som leker och pratar på övre våningen.  Det är den perfekta vilan.

Kommentarer

Postat av: Erika

Publicerad 2015-01-16 22:42:22

Krya på dig Saga!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela