ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

En vecka ung

Publicerad 2015-02-10 08:12:10 i Allmänt,

Idag blir denna lilla fröken alltså en vecka gammal.  Tiden går snabbt, men samtidigt känns det så naturligt att hon är en del av vår familj. 
 
Efter en toppen natt (fröken sov 6h i ett sträck och jag sov 5 av dem, sen sa mitt huvud Gomoron) har vi nu haft besök från rådgivningen.  Hon kollade lite på reflexerna och allmänt mående och så tog vi vikten. Vikten var lite på lägre sidan i jämförelse med vikten då vi skrevs ut från bb, men eftersom vi skrevs ut efter 1,5dygn kan ju vikten ha fortsatt sjunka några dagar till, så vi vet ju inte "riktiga" ökningen sen mjölken började komma igång. För att vara på den säkra sidan fortsätter vi som nu(mest amning och lite ersättning några gånger i dygnet) och tar ny koll på fredagen.  Hoppas på fin ökning tills dess,  så att vi vågar ta bort ersättningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela