ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Trädgårdsdrömmar

Publicerad 2015-08-09 12:19:00 i Allmänt, Trädgård,

 
Medan barnen sover dagssömn drömmer jag trädgårdsdrömmar. Och att vinna på lotto, för de två går lite hand i hand. De stora jobben i trädgården, de som ska ge struktur och bakgrund, de kostar en hel del... Och en viss del av trädgårdsdrömmarna är också husdrömmar. Att kunna bygga till vardagsrum, sovrum och badrum och göra det möjligt att stiga rakt ut i trädgården då jag vaknar på morgonen. Och så att ha en vattenkran ute och kunna vattna med slang;)
 
Jag har ritat upp en skiss på hur jag hoppas på att vi ska ha det om ungefär 7år och drömmer mig bort i den. Nej, jag är inte bra på att rita upp trädgården och allting är förskjutet och har fel proportioner i förhållande till varandra, men skissen är bara en grund för mig, de "riktiga" bilderna är inne i mitt huvud. Jag kan se rosen och klematisen som klättrar upp längs porten till min blomster- och bärgård, vinrankorna som gömmer in terrassens pergola och ger oss goda druvor, alla blommor som blandar sig i olika färger och former, odlingslådorna som svämmar över av godsaker, häcken som ger oss lite insynsskydd... Jag kan känna lugnet att sitta i skuggan vid Tobias damm, höra barnen som leker i lekstugan eller äter smultron här och där och känna stoltheten i att det här har vi gjort tillsammans. Jag, Tobias och barnen. 
När jag har drömt en stud och något, exempelvis grannens skällande hund, väcker mig tillbaka till verkligheten kryper det i kroppen av lust att gå ut 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela