ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Tårtbakning pågår

Publicerad 2015-04-23 08:52:46 i Allmänt,

Tårtbotten nr2 är nu i ugnen. Sen blir det paus i bakandet till i eftermiddag,  då två botten till ska vispas ihop.  Pausen behövs för att ha plats att ställa tårtbottnen att svalna, någonstans där lillen inte kommer åt dem. Under pausen ska jag söka nycklarna till prästgården,  handla ingredienser till fyllningarna som ska fixas imorgon och så är det dags för läkarbesök för mig.
Kolla att kropp och knopp är i skick efter graviditeten och förlossningen. Känns lite onödigt,  då jag redan 3dagar efter förlossningen kände mig i skick, men finska staten säger att jag ska till läkare (om jag vill få föräldrapeng), så det är bara att lyda.
 
Förutom att baka tårtbotten så ska vi få bokat en tid för att fixa en försäkring åt fröken och en för en ny bil. Jepp, min lilla Yaris börjar vara allt för liten med två barn, vagn och packning, så igår var vi iväg och tittade på bilar. Vi trodde vi skulle köpa en likadan Avensis som Fia har, men sen så såg vi en nyare modell, 4år gammal och bara körd 43000km. Bekväm, rymlig och fin. Efter att ha kollat kontona, funderat fram och tillbaka och räknat lite, konstaterade vi att det nog är den vi ska ha. Så, idag ska vi ringa och se om de kan reservera den till nästa vecka åt oss (vill helst ha dopet avklarat först), boka tid för försäkring och nästa vecka har vi (förhoppningsvis) en större bil. Min lilla loppa får en större kompis att umgås med:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela