ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Mysmorgon

Publicerad 2015-04-26 09:15:10 i Allmänt,

Idag hoppade vi över väckarklocka och sov tills lillen tyckte det var morgon kvart före 8. Då öppnade vi gardinen, såg hur grått och regnigt det var, så vi stannade kvar i sängen och tog det riktigt lugnt. 45min var lillen nöjd med det (fröken skulle gärna ha fortsatt ännu längre,  hon tycker om att gosa på morgonen). 
 
Nu har vi ätit morgonmål och tänt i brasan. Närmaste timmarna kommer jag att fortsätta med att få alla saker tillbaka på plats, mysa med familjen, tvätta lite, pussla med lillen och njuta av ledig söndag.  Inga måsten,  bara pyssla på i sakta takt.  Och sjunga med/för lillen(han fick en ny sångbok igår, så nu ska vi lära oss nya sånger). Vid lunch kommer Martina hit och hjälper oss med tårtorna och kanske vi på eftermiddagen vågar oss ut i regnet och plantera frökens körsbärsträd. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela