ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Snart, snart

Publicerad 2014-09-25 06:35:34 i Allmänt,

Nu är det bara ett dygn kvar innan vi är på väg mot Kreta.   Det mesta är packat, så i kväll slänger vi in det sista och för ut sakerna i bilen. 
Blev lite deppig när jag kollade väderprognosen igår och såg att det var utlovat regnigt och åska hela veckan vi är där, men imorse var prognosen mycket bättre, med sol i alla fall hälften av dagarna.
 
Idag ska jag och lillen förbereda det sista; köpa matsäck åt lillen (fruktpuré och banan, sen får vi beställa en stor portion pasta bolognese åt honom när vi kommit fram:)), förbereda resevagnen på flygturen (låsa hjulen och packa ihop på rätt sätt) och städa kylskåpet. Och så ska soffans klädsel tvättas. Den tar sån tid på sig att torka, så nu får de mera än en vecka på sig innan de ska tillbaka på soffan. Kattorna får klara sig med en lakanklädd soffa så länge som vi är borta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela