ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Fredag

Publicerad 2014-09-05 15:11:38 i Allmänt,

Så har vi varit gifta en vecka. Snabbt går tiden;)
 
Tobias har full fart på att göra undan skoluppgifter, så för att han ska ha ro delar vi lite på oss under dagen.  På morgonen åkte jag och lillen för att köpa lite smått vi behöver till hösten, förde foton till mommo och moster och sen lekte i en lekpark i 20minuter. Sen mellanmål och sova ett långt sovpass i vagnen här hemma på gården.
 
Efter lunchen packade Tobias sakta ihop sina saker och åkte till bibban för mera läsning. Jag och lillen passade på att torka köksgolvet tillsammans och städa en kaoshylla (vi är två i allt som görs nu, det är roligt att hjälpa mamma). Nu är det tid för bus och ett mellanmål, sen ska vi ta vagnen och gå in till stan för att rädda Tobias från alla böcker. Planen är att ta oss till ån och hitta några änder att mata torrt bröd i. Sen blir det middag och bus tills lillen vill sova. Jag och Tobias ska äta glass och elda brasa innan vi somnar (egentligen gårdagens plan, men vi somnade alla tre i vår säng och vaknade bara till vid 11 för att ge mat åt kattorna. Trött familj).

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela