ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Program

Publicerad 2014-10-20 17:31:09 i Allmänt,

Den här veckan har jag (och delvis lillen) mera program än vanligt. 
 
Vi började veckan med att åka iväg och köpa något så tråkigt som städsaker. Efter det åkte vi vidare till gammelmommo för lite umgänge, soppa och äppelpaj. Är bra med människor som tar emot besökare redan före 10, då fick Tobias läsro hela förmiddagen. Imorgon är ännu oplanerad, förutom att vardagsrumsfönstren ska tvättas och tulpanlökarna komma ner i jorden. 
 
På onsdagen får jag min nästyngsta kusin hit, för att hjälpa mig med lite ett och annat på gården. Hoppas på att få in alla utemöbler och veden radad, sen börjar vi vara ganska redo för vinter. På kvällen har jag bokat mommos badkar, så lillen blir hemma med Tobias och jag får en timme utan "mamma, mammaaa". Och ett varmt bad gör förhoppningsvis riktigt gott för kroppen.
 
På torsdagen har vi igen Tobias hemma, så då tänker jag och lillen åka iväg till Linda och barnen. Lek för lillen, prat för mig och läsro för Tobias, perfekt förmiddag. Fredagen har det minat roliga programmet för mig; sockerbelastning... Sliskig sockerdricka och 3st blodprov är inget jag ser fram emot. Inte heller att tvingas vara utan morgonmål fram till 11tiden är något jag uppskattar.  Lillen kommer troligtvis att ha det bra mycket roligare, för han får umgås med moster och hennes tre hundar den tid jag sitter på hälsocentralen. 
 
Lördagen kommer gå åt till att fixa allting klart för söndagens program; stå på loppis och (förhoppningsvis) sälja bort saker vi inte behöver. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela