ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Hemma igen

Publicerad 2014-10-24 09:59:22 i Allmänt,

Äntligen är sockerbelastningen över. Så fort jag var klar åt jag en satsuma och gud vad gott det var! Fia och lillen väntade på mig utanför, så på några minuter var vi hemma och jag kunde fixa i ordning morgonmål.
 
Lillen har haft en spännande morgon med moster. Först matbutik-shopping, sen lekpark, sen iväg och byta däck på mosters bil och sist julklappsshopping. Efter det somnade han gott i bilen, så han får ta sin dagssömn lite tidigare och sova ett lite längre pass istället.
Själv hann jag knappt in genom dörren innan tekokningen var igång och nu har jag precis fått i mig en smörgås och lite värmande te. Hälsocentralen var ganska kall och att till på köpet vara hungrig gjorde att jag frös, trots en sjal runt mig.
 
Nu tänker jag dra en filt irunt mig, dricka klart mitt te och se ett avsnitt Friends. Sen, när kroppen har fått lite energi av morgonmålet, ska jag försöka få något gjort här hemma. (till exempel gå ner och sätta tvättmaskinen på en sköljning, så att tvätten jag glömde där igår kväll blir lite uppfräschad innan jag hänger upp den)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela