ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Framsteg och snedsteg...

Publicerad 2014-10-19 12:32:00 i Allmänt,

Idag klarade vi sövningen på bara en timme,så en klar förbättring från igår. Tror det skulle ha gått ännu lite snabbare om lillen inte hade hört Tobias med jämna mellanrum. 
 
Något som inte har blivit bättre är mina foglossningar.  Vaknade efter fyra timmar sömn och sen var det omöjligt att somna om. Fanns ingen ställning som var bekväm. Efter 2,5h gav jag upp och gick ner i nedre våningen och vankade runt lite, satten stund i fåtöljen och vankadesen lite till. Efter en timme av det programmet kändesdet lite bättre, så vid 6 kunde jag gå tillbaka upp och sova en timme, tills lillen tog morgon.
 
Förmiddagen har gått åt till att vanka runt i sakta takt, gympa, undvika att lyfta lillen (inte helt lätt med en liten mamis), tänka på hur jag rör mig (inga ryckiga rörelser, steg i sidled mm.) och se till att inte bli stilla för långa stunder åt gången. Det här ser faktiskt ut att ha hjälpt lite, så håller tummarna att det onda tänker gå och gömma sig igen. Har varken tid eller ork att ha ont, även om jag var förberedd på att fogarna skulle börja klaga tidigare denna graviditet. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela