ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Lördag på vift

Publicerad 2014-11-08 19:27:16 i Allmänt,

För att Tobias skulle få lugn och ro att jobba här hemma åkte jag och lillen boväg över dagen.  Började med lite inför-farsdagen-shopping och landade efter det hos lillens mommo.
 
Efter lite mellanmål och bus gick vi ut med två av tre hundar och lillen nergosad i vagnen och efter en kvart sov han gott. Jag och mamma satt oss med en varsin kopp te och lite pepparkakor och pratade om allt möjligt, medan lillen sov i friska luften. Sen blev det plötsligt dags att fixa lunch och väcka pojken, vilket han tyckte var ganska onödigt, men 1,5h räcker gott och väl!
 
Så blev det lite mera gos och bus och sen packade vi in oss i bilen igen och åkte till gammelfamo och -fafa. Där fick lillen gå och plocka med alla roliga saker som ljusstakar, magneter och porslindalmatinrar och sen bli bjuden på gammelfafas goda bullar.  Efter nästan två timmar där tyckte vi att det var dags att åka tillbaka till pappa, elda en brasa och en massa ljus och ta myskväll tillsammans. 
 
Nu snarkar största delen av detta hus invånare.  Lillen i sin säng med älskade Polly-fåret, Tobias fullt påklädd i vår säng, My uppe på den varma brasan ocv bönan tar det lugnt i magen. Maja har jag inte sett av på några timmar, endera har hon gömt sig för lillen och somnat, eller så är hon effektivast av oss alla och ät ute på party denna lördagkväll. Själv tänker jag dra på mig skönaste pyjamasen, hälla upp ett stort glas mineralvatten, smörja in fötterna med så mycket fet kräm att jag kan skrinna runt på golvet och bara vara en stund. Bläddra i en kokbok, eller något annat som kräver minimal ansträngning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela