ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

En perfekt timead juice-leverans och en hysterisk katt

Publicerad 2014-11-25 13:45:28 i Allmänt,

Jag fick ett enormt behov av apelsinjuice i morse och eftersom bästaste systern skulle hit idag en sväng fick jag henne att hämta en liter. Och hennes timeing kunde inte varit mera perfekt för den leveransen!
 
Hon hade hunnit vara här i några minuter när vi hörde kattor fräsa i verandan.  När jag gick dit och kolla såg jag bara en katt, en grannkatt. Och istället för att ta sig tillbaka ut genom kattluckan rusade den raka vägen in genom dörren, hoppade upp på matbordrt och vidare upp i gardinen. När den släppte taget om gardinen landade den på ett glas som gick i tusen bitar och fick total panik. Men istället för att försöka ta sig ut skulle den in till kattornas matplats...
 
Efter några minuter, som kändes som en halv evighet, fick Fia till slut tag i katten och kunde bära ut den(efter att ha kollat att det inte syntes några tecken på skärsår i tassarna). Före det hann den ändå med tre till rundor på bordet över glassplittret, två vändor upp i köksgardinen, falla ner från köksbordet och få hål i vaxduken på bordet, en sväng in i alkoven och slutligen försöka klättra i våra citrusar. Den var verkligen totalt hysteriskt och i panik.
 
Sen var det att få bort allt glassplitter, slänga ut bordduken och konstatera att en tunn gardinstång av metall inte mår bra av att ha 5kg katt hängande i sig. Som tur har vi två reservstänger, så det går lätt att byta. Och så tog vi en promenad till kattens hem, för att säga åt matten att kolla efter skärsår när katten kommer hem.
 
Tur så var Fia här, för jag tror inte att jag skulle ha fått ut den ensam, eftersom lillen måddes hållas borta från glassplittret och kattklor.
 
Nu hoppas jag på att katten mår bra och gissar på att han inte kommer att komma på besök igen så snart. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela