ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Bäddar in oss

Publicerad 2014-11-18 07:11:06 i Allmänt,

Lillen är mitt emellan sjuk och frisk. Hängig, glansiga ögon, snuvig och hostar, men ingen feber och rastlös i kroppen.
 
Han har vaknat ofta under natten, då det har varit jobbigt att sova med täppt näsa.  Tobias bäddade ner sig i soffan igår kväll för att få sova bättre, så jag tog lillen med mig i sängen, omgiven av dynor. Där har vi sen växlat mellan att slumra, vagga, mumla tröstande ord och snurrat fram och tillbaka. 
 
Efter morgonmålet fortsatte vi med det inbäddade temat, genom att sätta oss i den utbäddade soffan bland täcken, dynor och filtar. Här varvar vi pussel med böcker och däremellan springer lillen runt, för att få bort lite av rastlösheten ur kroppen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela