ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Att fira pappan i huset

Publicerad 2014-11-09 19:16:59 i Allmänt,

Idag har vi firat världens bästa pappa hela dagen lång.  Började med att jag dukade fram ett rejält morgonmål under ljuskronan som vi njöt av länge(ja, länge för att vara en morgon nu med lillen i alla fall). Tobias fick en solig gerbera och en vinröd tröja som båda uppskattades.
 
Sen fortsatte vi med en lugn morgon inne. Lite läsning,  bus och gos med lillen. Vid 11 drog vi på oss ytterkläder och gick ut en timme. På den tiden hann vi med många små projekt på gården,  jaga efter lillen och få dagens behov av frisk luft inandat. Sen blev det dags för lunch och lillens dagssömn. Efter lite över en timme gav jag upp försöken att få lillen att somna, eftersom de enda ögonen som föll fast var mina. Istället fick lillen busa med pappa sin medan jag åkte iväg och köpte några ingredienser till en snabb, improviserad kaka.
 
Så var det dags att börja med farsdagsmiddagen. Lamm med en massa vitlök och rosmarin i ugnen, hasselbackspotatis,  ugnsrostade grönsaker,  kokta rödbetor och rödvinssås, så ville denna pappa bli firad. Sen en kaka med botten av chocolate chip cookies, ett tjockt lager chokladmousse,  mintgodis och ett lock av vitchoklad. Så kan det bli när en chokladsugen, gravid fru får gå loss på efterrätten. Som tur hade vi hjälp att äta upp allting av lillens farfar med familj! 
 
Nu är i alla fall jag sprickfärdig och breder ut mig i soffan. Tobias spelar på pianot och lillen springer runt i bara blöjan(han sov sen slutligen 1h i vagnen). Vardagsrummet är måttliga 25grader varmt just nu, så med mätta magar är vi lagom slöa. Nu ska vi se om unge herren börjar bli trött och sen planerar jag och Tobias att ta  filmkväll, länge sen sist:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela