ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Vill göra allt och lite till

Publicerad 2014-03-22 14:18:24 i Allmänt,

Idag gör solen att jag hoppar från en syssla till en annan, men det gör kanske inte så mycket.  
 
Började dagen med några timmar jobb och sen åkte jag vidare till matbutiken och Rautia för lite shopping.  Eftersom det är utlovat soligt och fint väder till nästa vecka tyckte jag att det passar utmärkt med lite målning.  Fyra klaffstolar ska slipas, tvättas och målas knallblåa och så ska det sågas, målas och byggas stöd till fyra buskar. Hittills är stolarna slipade (mest tack vare Tobias) och några av delarna till buskstöden sågade och målade. 
 
Efter det blev det kakao och bullar i solen och det gav en sockerchock som gör att jag nu hoppar från en syssla till en annan. Krattar några kvadrat, gräver upp några små penseplantor, krattar lite till, rensar lite, för bort några högar med löv, gräver upp några plator rosenhallon, tittar upp i träden och ser vilka grenar som måst bort så fort vi  skaffar oss en stege, ritar ut vår blivande terass i jorden och pratar, viftar och förklarar hur jag tänkt för Tobias (vi var helt på samma bana, så nu gäller det bara att bygga;))... Och så sätter jag mig på en låda och är nöjd med mig själv som fått en del gjort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela