ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Torsdag

Publicerad 2014-03-27 12:22:07 i Allmänt,

Idag tar vi det lugnt här hemma.  Eller, jag försöker ta det lugnt, men lillen ser till att jag får hoppa upp och lyfta bort honom från kattmaten, citrusarna, sopborsten och liknande platser. Väcktes trött vid 5.25, så bestämde att idag blir vilodag, så att hjärnan orkar med några timmar jobb i eftermiddag.
 
Efter jobbet ska jag på sko-jakt. Jag och Tobias behöver fejk-crocs att ha när vi går ner till duschen och lillen behöver skor som hålls på fötterna.  Han har börjat förstå att han kan krypa och röra sig också ute och då hålls inte stoppatofflorna på, så min plan är vårskor med ett extra par yllesockor i. Kommer inte vara kul att få på, men förhoppningsvis hålls de sen på istället. 
 
Annars blir det inte mycket gjort idag.  Lite hann jag kratta medan lillen sov och Tobias borde också få ungefär 2timmar att pyssla på med vad han vill när lillen tar sin eftermiddagslur. Sen blir det att fixa grisfile och sparrisrisotto till middag och kanske hinna se ett avsnitt Bones när lillen har somnat för natten. Och sen mycket sömn för att ladda upp för söndagens tidiga väckning och långa dag på vift. Vid 6 ska vi starta mot Åbo och båten och så är vi väl hemma runt 9 på kvällen. Planen är ett lyxigt morgonmål och en ännu lyxigare middag. Där emellan spelmaskiner, bingo, taxfree-shopping, lek i bollhavet(om där finns sånt?) och titta på människor. Kommer bli en superdag:)
 
Men nu ska jag återgå till en av lillens favoritsysslor för stunden: sitta tillsammans på golvet och gapa stort medan jag säger "Aaaa" och han försöker få in en boll i min mun medan han skrattar och säger "Aaaa" han också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela