ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Nu tar vi natt

Publicerad 2014-03-20 19:44:56 i Allmänt, Lillen 6-12månader,

Nu har jag och lillen krupit ner i varsin säng och ska försöka sova bort flunssan. Vi har satsat allt på att lillen ska kunna sova gott några timmar i alla fall; bad med lavendelolja framför en varm brasa,  massa gos i famnen, gröt, saltlösningsdroppar i näsan, kastrull med eukalyptus-lavendelvatten under sängen och fönstret på glänt. Eftersom vi tror han har sjukt i kroppen (svårt att veta när han inte kan säga hur han mår) fick han lite panadol också, så vi håller tummarna att han nu mår så bra han bara kan.
 
Dagen har igen gått i sömnens tecken för lillen. 9-13 sömn, två timmar vaken då vi sku hinna med båda lunch och mellanmål och så sova i vagnen 15.15-18 igen. Även om han sover mycket märker man att han inte mår helt bra i sömnen heller. Han gråter både i sömnen och vaknar med jämna mellanrum gråtande, stackarn... 
 
Men just nu sover han i alla fall gott. Andas djupt och mumlar lite emellanåt. Lika bra att jag också stänger ögonen och flyttar till drömmarnas världen för de närmaste timmarna. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela