ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Måndag

Publicerad 2014-03-24 07:28:46 i Allmänt,

Jepp,  så var det måndag igen och vi är tillbaka i verkligheten med att Tobias är iväg på dagarna. Har ju varit bortskämda med att hela familjen fått vara hemma tillsammans i lite över en vecka nu, så känns lite ovant att vara på tu man hand igen.
 
Idag ska dagen fyllas med diverse sysslor här hemma. Alla saker vi fick från Tobias mormor igår ska gås igenom och få plats, en maskin lakan tvättas och hängas ut på tork i solen, nedre våningen dammsugas, växter planteras om och frön sås (så långt myllan räcker), stolar målas och en köttgryta med kokosmjölk fixas. Och så det viktigaste av allt; leka och gosa med lillen:)
 
Börjar i alla fall dagen med en sovande pojke i min famn och försöka få någon ordning  på alla projekt jag skulle vilja få gjort här hemma; bygga terrass, mura grill, riva övre våningens brasa och istället få ett skåp där, röja och fixa källaren, sätta in flera hyllor och skaffa en dörr till vår inbuktning i vardagsrummet, bygga odlingslådor, skrapa och måla 12 fönster, bygga om alkoven... Helst vill jag ju få allting gjort på en gång, men deg går ju inte, så blir att beta av dem ett i taget.  Frågan är bara var vi ska börja?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela