ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Flunssa

Publicerad 2014-03-17 07:28:44 i Allmänt, Lillen 6-12månader,

Lillens övernattning hade gått riktigt bra. Han hade sovit med mommo och inte vaknat mera än hemma.
 
I natt har han däremot inte sovit så bra, pga. en täppt näsa.  Han har hostat lite några dagar och igår ökade hostandet. Han somnade i alla fall bra och sov till halv tolv tiden. Sen flyttade han över till mig och jag hörde hur han snörvlade.  Det blev bara värre under natten och han sov oroligt när han inte fick luft genom näsan. Det enda sättet han var lugn på var när han sov på mage på mig. Runt 4 började han kännas varm också, men inte så varm att vi blev oroliga. 
 
Vid 6 tog han morgon och är nog nästan sitt vanliga jag. Hostar, är lite varm och lite trött, men leker, åt morgongröten bra och säger "Mamamam", så det verkar inte vara så jobbigt för honom. Jag ha i alla fall satt in en handduk under huvudändan av madrassen i vagnen, så kan han förhoppningsvis sova bra ute nu under dagen.
Och så har jag lovat honom apelsiner, mycket gos i famnen och att han får sova på mig så mycket han behöver. Vill att min älskling snabbt blir frisk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela