ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Doften av en blommande citrus

Publicerad 2014-03-19 09:23:00 i Allmänt, Lillen 6-12månader,

Citronträdet som jag släpade hem från Ikea har nu slagit ut sina första blommor och sprider en ljuvlig doft i vardagsrummet. Passligt nog är jag snuvig, så för det mesta känner jag inte doften, men när jag kom in från min morgonpromenad med lillen fick jag för en liten stund njuta. Förra året var det föresten likadant.  Någon dag innan knopparna slog ut fick jag flunssa och missade deras doft... Som tur finns det en massa knoppar på vårt citronträd,  så det kommer nog att blomma länge ännu:)
 
Lillens flunssa sitter kvar. Han sov lugnt i två timmar igår på kvällen, men efter det var natten orolig. Jag och han slumrade på soffan största delen av natten och vid halv 6 tog Tobias över, så att jag fick lite sömn. Hans matlust är inte den bästa, men han plockade i alla fall i sig lite frukt- och smörgåsbitar och drack vatten nu på morgonen. Förhoppningsvis sover han skönt i några timmar nu, när han får ligga ute, så kanske det smakar med lunch sen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela