ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Dagens sista kopp te

Publicerad 2014-03-12 19:40:18 i Allmänt,

Nu sover lillen skönt i sin säng, Tobias är på väg för att jobba natt och jag har slagit mig ner i min fåtölj med en kopp gott te. Här tänker jag sitta en stund och bara vara, njuta av mitt te och doften av rökelse.
 
För att Tobias skulle få lite lugn och ro att sova under eftermiddagen åkte jag och lillen och hälsade på Linda &co.  Vi drack te, åt glass och päron, satt ute i solen och pratade. Samtalsämnena tar aldrig slut när vi umgås. Vi hoppar från barn till trädgård till mat till hemmen till odling tillbaka till mat till pyssel till drömmar och livet. Jag blir alltid på så gott humör av att umgås med henne och lillen tycks trivas bra omgiven av hennes tre barn på 5år, 3år och 5månader, så vi måste verkligen hitta mera möjligheter att träffas:)
 
Imorgon ska jag och lillen igen utrymma huset under dagen,  så att Tobias har lättare att sova. Då är det en Ikea-resa tillsammans med lillens gammelfamo som står på schemat.  Vi behöver en grind till övre våningen, haklappar, babymonitor, lampor, diskborstar,  förvaringslådor, kanske något fint tyg till några projekt som jag vill ta itu med och säkert något annat som jag bara måst köpa när jag ser det;) och så blir det ju självklart lunch bestående av köttbullar!
 
Men innan morgondagen är här ska jag och lillen klara en natt på tu man hand. Tobias är inte den som är borta på nätterna, det är bara en natt sen lillen föddes som vi inte sovit tillsammans alla tre. Vi har i alla fall förberett oss genom att buffa sängen in mot väggen och lagt ett duntäcke längst in, så att lillen inte rullar i golvet på sin jakt efter pappa. Tror natten kommer gå jättebra och det kommer vara lyxigt att börja natten med hela sängen för mig själv, oftast ligger jag ganska långt ut på kanten och har en liten pojk som buffar på mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela