ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Att vakna lillen-tid

Publicerad 2014-03-16 04:46:23 i Allmänt,

Lite före 5, alltså normal vakna-med-lillen-tid , slog min hjärna igång och det var omöjligt att somna om. Efter en stunds vändande och vridande i sängen konstaterade jag att jag bara stör Tobias, så jag tassade ner för våra knarriga trappor. Nu har jag istället bäddat ner mig i soffan med en kopp te och hoppas på att snart bli sömnig igen så att jag får krypa tillbaka ner under täcket någon timme.
 
Igår kväll gick inte riktigt som vi tänkt oss. Varken lådor eller grindar blev fixade. Mojängerna vi hade till att säkra lådorna med fungerade inte till vårt kök (varför gör Ikea saker som inte passar ihop med deras egen köksinredning?) och efter lite funderande konstaterade vi att det är bäst att göra slut finessen på trappans staket innan grinden sätts på plats. Så istället blev det en brasa, några tända ljus och två avsnitt Bones och sen sova. En riktigt skön kväll trots alla bråkigheter med baby-säkrandet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela