ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Vällingkväll

Publicerad 2014-06-07 20:01:00 i Allmänt,

 Det händer inte ofta, men ibland blir det att ta en av våra "i nödsituation-vällingar". Vanligtvis är det inget problem med att få i lillen sin kvällsgröt, men någon gång nu och då ska han inte ha den. Då är det skönt att kunna ge lite välling, så vet jag att han fått något i sig inför natten i alla fall. 
 
Idag har överlag inte varit någon matglad dag för lillen, han har vägrat båda mellanmålen och nu då gröten. Morgonmål, lunch och middag har gått bra,  så inte vet jag vad han har för idéer. Han är i alla fall pigg och glad och leker nu det sista för kvällen medan vi väntar på att Tobias ska komma hem. Tydligen är han av det kvällspigga slaget, igår somnade han 22.15 och det normala är 21.30. Sen sover han till någon gång runt 7, oftast med två väckningar, så bra för att vara våra nätter. Funderar ändå lite på att se om vi borde övergå till bara ett sovpass efter lunch, för att få lite tidigare kvällar, men samtidigt är jag rädd att störa de nätter vi har nu. Finns ju liksom en ganska stor sömnskuld efter det senaste årets vakande, så att få sova relativt ostört mellan 22 och 7 är guld värt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela