ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Att avsluta helgen

Publicerad 2014-06-22 18:09:00 i Allmänt,

Vi har haft en jätteskön midsommarhelg, trots det milt sagt tråkiga vädret. Sovit långa nätter, ätit gott, tagit det lugnt, byggt på terrassen, pysslat på ute, haft lite besök och nu på kvällen åkte vi iväg för en dusch hos mommo. Vårt varmvatten bestämde sig för att ta ledigt på torsdagen,  så imorgon blir det att ringa runt och försöka få tag i någon som kan locka tillbaka det.
 
Efter duschandet bestämde vi oss för att vara lata, köpa en pizza att dela på till middag och tända en brasa. Lillen leker på golvet framför brasan,  jag har satt mig i fåtöljen med ett täcke över benen och Tobias har intagit soffan. Finns inte mycket bättre sätt att avsluta en kall helg i slutet av juni, när regnet smattrar mot fönstret.
 
Samtidigt som jag sitter här kan jag ju inte låta bli att tänka att förra midsommarsöndagen var vi i Lojo, på BB och väntade på att lillen skulle ge med sig och överge värmen i min mage. Ungefär den här tiden bestämde de att vi skulle pausa över natten, mata mig med värk- och sömnmedicin och fortsätta på måndagen. En aningen annorlunda tid och vi hade inte ännu fått träffa vår lille pojk! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela