ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

För ett år sen

Publicerad 2014-02-21 09:33:55 i Allmänt,

För mig är en av de roligaste sakerna med bloggen att kunna gå tillbaka i arkivet och se vad jag gjorde och tänkte vid olika tillfällen. Just nu ligger jag i sängen med två sovande pojkar bredvid mig, så jag passade på att se vad jag gjorde den här tiden för ett år sedan:
  • Shoppade babykläder på loppis
  • Drömde att det var en liten flicka som växte i min mage. Bland annat drömde jag att jag var ut och gå med henne i vagnen och hon låg där och sparkade med sina små fötter som hade så söta rosa strumpor på. Några veckor senare gick jag tillbaka till att tro att det var en pojle vi skulle få och ju närmare sommaren vi kom blev jag bara mer och mer säker på det.
  • Det var soligt och jag kunde torka byket ute. Hoppas på att snart få börja med det igen, speciellt lakanen blir så mycket skönare då!
  • Vi byggde förvaring till övre våningen. Fortfarande återstår det att skaffa handtag till skrubbarnas dörrar och sätta upp de två sista skivorna i trappan. Måste fixa det snart
  • Vi hade äntligen en dusch hemma, efter 3,5månader utan.
Tänk vad mycket man fick gjort när lillen ännu var i magen. Nu är det att hela tiden hålla koll att han inte faller/får tag i något han inte får ha/ge närhet när det behövs/mata/söva /busa mm. Samtidigt är livet så mycket bättre nu och ex. dörrhandtag kan bra vänta fast 1år till om det behövs:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela