ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Sovmorgon

Publicerad 2014-12-15 07:52:21 i Allmänt,

Idag var det min tur att få ligga kvar i sängen och Tobias tog lillen. 45minuter låg jag kvar, slumrade till en stund och vaknade sedan i lugn och ro.  Skulle gärna ha blivit kvar längre,  men med en liten en som smällde huvudet rakt mot blåsan blev det nödvändigt att stiga upp.
 
Tobias var inte mycket piggare än lillen igår på kvällen,  så kl19 var jag ensam i nedre våningen och tog itu med min bakning. Datorn och en serie fick agera sällskap och det doftade saffran från köket medan jag slog in några julklappar och fixade etiketter, så på mig led det ingen nöd.
 
Men, nu är det morgon, saffrandoften är nästan försvunnen och det är veckan innan jul. Snart ska vi försöka komma igång på riktigt och ta oss ut till stan för att köpa några saker vi behöver. Just nu är nog ingen av oss riktigt klädda för att gå ut och egentligen har vi det lite för skönt för att vilja ändra på den statusen. Men dagarna flyger så snabbt iväg och snart är det dags att fylla julgubbens säck och skicka iväg den, så vi måst väl ta itu med det sista.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela