ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Sjusovare

Publicerad 2014-12-03 07:30:44 i Allmänt, Lillen 1år,

Vår lille pojk har börjat sova 11-12timmars nätter, så till exempel idag vaknade han först 7.30. Skönt för mig att få vakna i sakta takt,  för han går från 0 till 100 genast.
 
När han hade vaknat låg vi några minuter och diskuterade vem som är hemma och vem som jobbar (pappa jobbar, mamma hemma, mommo jobbar, moster hemma och så fram och tillbaka mellan de personerna, men mest funderade han på pappa). Sen kom han på att moster var hemma, så då blev det raserfart upp och fundera var hon är. Inte helt lätt att det finns fler "hemma"än vårt. När vi kom ner glömde han sen nog bort att moster var försvunnen, för då var det ju öppna-kalendrar-dags, så vi satt oss i soffan och öppnade luckor och paket. En ny Duplo-kloss, en bil och, till lillens stora förtjusning,  en Mumin! Så nu har lillen Mumin, Snusmumriken och Hemulen och de är mycket omtyckta.
 
Efter öppnandet lekte lillen med sina nya saker en stund, medan jag fixade i ordening morgonmål åt oss. Sen har lillen sprungit omkring i sin gulliga smurf-pyjamas och haft Mumin att åka omkring på bilens tak. Älskar att han har börjat leka. Det är så fint att se på och så ser vi hur han härmar det vi gör i dagliga livet i sina lekar, hur mycket han förstår och snappar upp:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela