ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Gomoron!

Publicerad 2014-12-19 06:50:58 i Allmänt,

En ny dag igen då, en fredag. Imorgon har vi Tobias hemma hela dagen, så nu räknar vi ner till 15.30 när han kommer hem och vi får umgås hela familjen fram till mitt på dagen på söndagen. Ungefär samtidigt som Tobias kommer hem, kommer lillens farfar på besök. Jag och lillen ska fixa några julstjärnor, duka fram pepparkakor och så en varsin mugg glögg till det. Nu börjar vi gå all-in gällande julfirandet, för efter jul tröttnar jag så snabbt, så då vill jag städa undan allt som heter jul, fixa lite glitter och glamour till nyåret och efter det är det ju dags att börja längta och vänta till våren:)
 
Ikväll ska jag försöka få undan ännu en sorts kex till julen och sen tror jag det blir tidig kväll. Trots att jag sov tillsammans med lillen på dagen igår och har sovit en riktigt okej natt känner jag mig trött idag. Kanske kroppen tänker börja "lagra" lite sömn nu inför första baby-tiden? Eller så börjar den helt enkelt tycka att 5-6h sömn per natt uppdelat på ungefär 10 korta pass inte är riktigt tillräckligt. Speciellt då den samtidigt jobbar med att bygga upp en liten människa och ta hand om en busig 1,5åring och ett hus under dagarna...
 
På tal om att ta hand om huset kände jag mig riktigt effektiv igår, när klockan var 7.25 och vår soffa stog mitt på golvet i vardagsrummet och jag och lillen dammsugade bakom och under den. Det är inte klokt hur mycket damm det samlas bakom den, trots att jag dammsugar där en gång/månad.Sen fortsatte vi med att städa lillens bok- och leksakslåda. Plocka bort sånt som kan flytta upp, slänga en del skräp som samlats där och en bok som var riven i bitar, sida för sida. Nu är de redo att fyllas med julklappar istället.
 
Idag ska vi fortsätta med att städa vardagsrummet, för det är ju här vi lever stor del av dygnet. Jag ska plocka fram servetter för julen och röda ljus till ljuskronan ovanför köksbordet (byrån de finns i kommer bli bakom granen, så lönar sig att få fram dem innan den är på plats), vattna citrusarna, ta fram lillens Mumin-kärl som han fick i dopgåva och som får bli hans julkärl i år. Helt enkelt försöka få i ordening så mycket som möjligt inför julen.
 
Och tömma så att vi kanske kan sätta upp någon hylla imorgon och komma igång med garderobsfixandet. Med allt som behövs för att börja fixa det väntandes i källaren har jag inte riktigt ro att vänta till efter julen, speciellt inte då vi snart har program för alla lediga dagar mellan jul och nyår.
 
Så nu ska pyjamasen bytas till mjukiskläder och sen sätter vi igång!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela