ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Firat nyår

Publicerad 2014-12-30 20:27:55 i Allmänt,

Eftersom Tobias jobbar kväll imorgon och sen morgon på nyårsdagen blir det inget firande för oss då. Men ikväll passade det perfekt att fira lite.
 
Efter lunch gick lillen och Tobias upp och sova och när de hade sovit i ungefär en timme gick jag upp för att mysa i en stund med dem, innan vi steg upp. Så gick det inte riktigt, utan istället somnade jag bredvid dem, på golvet. Efter ungefär en halvtimme vaknade jag och Tobias och konstaterade att vi nog borde stiga upp, men på något underligt sätt sov vi vidare i en halvtimme till. Plötsligt hade lillen sovit två timmar dagssömn, klockan var 4 och han visade inga tecken på att vakna av sig själv. 
 
Blev att tända lampor och prata högt, så att han till sist vaknade.  Sen började vi fundera. Eftersom klockan var så mycket och lillen hade sovit så pass länge skulle det bli en sen kväll, det var ett som var säkert. Nu var frågan, vad skulle vi göra av den kvällen? Vi ville göra något lite extra, så vi började fundera på restaurangbesök. Efter att ha läst en massa menyer kom vi fram till att inget lockade oss båda, så då var frågan vad för gott vi kunde göra hemma. Vi svävade fram och tillbaka tills Tobias plötsligt sa "Ost, något gott med ost!". Och det var ju självklart, för lillen (och vi) älskar ost.
 
Blev enklast möjliga med mängder av ostar (7st olika tycker i alla fall jag är mängder på 3 personer), frukt, bröd, kyckling och tomat. Som vi åt! I över en timme satt vi där och skärde åt oss bitar, sade "Mmm"(mest lillen) och njöt. Så ska nyår firas, även om det är en dag för tidigt!
 
Nu är vi mätta, lillen har badat och vi är klara för sängen. Först måst vi bara städa undan dagen lite, men sen bäddar vi ner oss alla i vår säng och sover där i ett enda kaos tills morgondagen, årets sista dag, är här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela