ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Familje-hobby

Publicerad 2014-12-11 07:14:28 i Allmänt, Lillen 1år,

Vi har en ny sysselsättning i den här familjen. Något som vi alla tycker är roligt, nämligen att bygga med Duplo. Varje morgon får vi (okej, lillen) en ny bit att bygga med och så har vi fått höra rykten om mera Duplo i julklapp. Det är inte ovanligt att jag plockar fram Duplo-lådan (som igår gick sönder och ersattes av ett dynvar) och sätter mig att bygga medan lillen håller på med något annat, som att dammsuga. Lite ombytta roller kanske, men båda har roligt och det är ju huvudsaken!
 
 
Här är mitt mästerverk från morgonen. En finfin giraff-kamel och ett träd. Lillen tyckte sen att giraff-kamelen behövde få en hatt och efter det plockas i bitar. Samarbete:) Det är roligt med något sånt här, som intresserar både en 1,5åring och vuxna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela