ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Att ta det lugnt

Publicerad 2014-12-04 07:23:41 i Allmänt,

Senaste tiden har jag märkt att jag behöver ta det riktigt lugnt efter morgonmålet, annars får jag ont i magen och en obehaglig känsla i kroppen som hänger kvar långt in på dagen. Är Tobias hemma passar jag på att ligga 10min i soffan(som nu) och när jag är ensam med lillen brukar vi läsa eller pussla en stund, innan jag börjar fixa. Så, nu ligger jag i soffan och funderar vad jag borde få gjort nu under morgonen, medan Tobias och lillen övar på att dricka ur riktig mugg..  
 
Jag tycker om de morgnar då jag kan göra dagens projekt genast och inte behöver vänta till kvällen för att ex. fara till butiken.  Känns skönt att veta att allt det viktiga är gjort och jag kan fokusera helt på lillen,  utan att ha "måsten" som bråkar på i huvudet.
Dagens måsten blir väl att få en maskin tvättad och upphängd, ved in och eld i brasan, handlat för de närmaste dagarna och en salva från apoteket. Kanske dammsuga en sväng och plocka undan saker som ligger på fel plats igen en gång, men det kan jag och lillen göra i eftermiddag, när Tobias har åkt iväg till jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela