ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Att sova dagssömn

Publicerad 2014-12-01 14:04:34 i Allmänt,

Den senaste månaden har jag ibland börjat ta en powernap när lillen sover dagssömn. 10-20minuter sömn och sen är jag pigg och orkar gära något vettigt resten av tiden som lillen sover. 
 
Idag somnade jag igen med lillen och vaknade efter en kvart, men denna gång kände jag mig inte alls pigg, hade bara lite obekvämt. Därför fick det bli alarm en timme senare och så fortsatte vi sova. Det är så gosigt att få sova med en liten på armen, med näsan in i hans nacke och känna hans doft. Sällan sover jac så gott som jag sov nu med lillen.
 
Det är en annorlunda sömn jag sover på dagen, på något sätt extra djup och jag vaknar riktigt durrig i kropp och huvud. Lillen sover också annorlunda,  mycket lugnare, så det är möjligt att ligga sådär riktigt nära. Nu försöker jag vakna till ordentligt och fundera ut något mellanmål åt oss, men både kropp och huvud känns nog mest som om de är kvar där uppe i varma, mjuka sängen. 
 
Det är en lyx att kunna sova på dagen och egentligen borde jag väl försöka ta tillvara på den här tiden med bara lillen, då jag kan sova på dagen med honom. Snart har jag ju två som kanske inte sover på samma gång.  Men samtidigt är den tid lillen sover min. Då kan jag göra det jag vill och det jag känner att jag behöver. Svårt att säga vilket som är viktigare...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela