ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

1,5års koll

Publicerad 2014-12-09 10:16:38 i Allmänt, Lillen 1år,

Nu är vi hemma från vår lilla utflykt igen. Lillen somnade typ 50m från vårt hus, så han tar en tidig dagsvila idag. Som jag kämpade på, busade, pratade, grimaserade för att hålla honom vaken, men till slut lade han sig framåt över sina ben och somnade som en stock...
 
Lillens läkarbesök gick jättebra. Först var det vägning och mätning hos sköterska och lillen fick mätas mot väggen istället för liggandes, så nu är han nog stor pojke. Han är nu 81,7cm lång och väger 11,98kg, så han följer sin kurva fint. Sen var det dags att gå till nästa rum och träffa läkaren. Hon hade ställt fram 3st klossar på bordet, för att se om lillen kan stapla två på varandra och vi hade knappt satt ner oss så stod alla tre i en fin stapel, så det testet klarade han hur fint som helst. Sen plockade han åt sig boken som låg på bordet och började berätta att där fanns katt och hund och kanin, vilket var det nästa läkaren ville kolla, om han könner igen var katten är osv. så hon tyckte att han verkade ha bråttom därifrån och ville visa att han kan allting hon ville kolla.
 
Efter det fick han busa runt lite på golvet medan jag och läkaren diskuterade om utslagen han fått runt munnen. Vi misstänker någon matallergi och hon tyckte det verkade som något sådant. Så nu lämnar vi bort några saker som vi misstänker kan vara boven, lägger på lite kortisonkräm när han somnat de närmaste 3 kvällarna och hoppas på att utslagen går bort med det. Sen ger vi lite av en av de saker vi tror han kanske reagerar på och ser vad som händer och testar oss fram på det sättet.
Så var det dags att lyssna på lungor och hjärta, klämma lite på magen mm. och konstatera att han är i toppskick och en mycket glad pojke. Sen vinkade vi Hejdå till doktorn och gick till nästa rum, där "min" sköterska sitter.
 
Har ju senaste tiden mått konstigt på morgnarna och det blir bara värre, tycker jag. Efter morgonmålet blir jag yr, får en allmän obehagskänsla i kroppen, det känns som om jag inte får ordentligt med luft och nu har jag börjat bli kallsvettig när detta händer. Även om det lugnar sig ganska snabbt(10-15min) bara jag tar det lugnt, känns det ändå inte riktigt rätt, så jag ville prata med henne lite om det.
Vi kollade mitt hemoglobin, men det hade stigit, så där borde det inte vara något problem. Sen ska jag imorgon lämna in prov för att utesluta urinvägsinfektion, för det hade jag ju 2ggr när jag väntade lillen, utan att veta om det. Hennes starkaste misstanke var dock att¨mitt blodsocker är lågt på morgonen, så jag ska testa att dricka ett glas saft genast när jag stiger upp. Det går ju oftast 11-13h från kvällens sista måltid till morgonmålet, så det i kombination med höggravid kan ju ha en viss inverkan på blodsockret...
Så nu blir det för mig att dricka lingonsaft på morgnarna och hoppas på att få må bättre då. Har läkartid om lite mer än en vecka, så har inte saften hjälpt något får vi kolla närmare vad det kan vara då. Och så får jag gläda mig med att det är 6veckor kvar till beräknat, så max sisådär 8veckor så ska jag väl börja få mitt vanliga mående tillbaka så där sakta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela