ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Sovmorgon

Publicerad 2014-04-13 09:07:59 i Allmänt, Lillen 6-12månader,

Idag var det min tur att sova hur länge jag ville. Tobias har sovit största delen av natten på soffan, för han har sån hosta, så när lillen vaknade 6.50 var det bara att tassa ner, ge över honom till Tobias och gå upp och krypa ner i sängen igen. Låg ganska länge vaken, men det gjorde inget, för det var skönt att bara få ligga där och lyssna på ljuden nerifrån. I något skede somnade jag i alla fall och vaknade lite före 9. Låg kvar några minuter och lyssnade på regnet mot fönstret. Det är något jag ibland saknar sen lillen föddes; att få vakna till i egen takt. Han går från sovande till 100% pigg på en gång, så att ligga och dra sig finns det inte riktigt tid för... 
 
Denna regniga söndag ska vi elda en brasa, tvätta lite kläder, plantera om tomaterna jag fick av Linda, koka en kokos-kycklinggryta och äta den goda fudgen som Fia hämtade åt oss igår. Men först ska jag och vagnen dra på oss regnkläder och gå ut på en promenad så att lillen får somna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela