ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Redo för sommaren

Publicerad 2014-04-02 13:48:42 i Allmänt, Lillen 6-12månader,

Nu börjar lillen vara redo för sommaren. Plaskpool fick han av gammelmormor och den väntar nu i verandan på att få invigas, gungan hänger redan i äppelträdet, han har både sandaler och gummistövlar och så en massa snygga sommarkläder. Så mycket kläder faktiskt att byrån vi tidigare haft alla kläder i är för liten, så igår blev det för mig att röj i alkoven för att få 4lådor tomma för hans kläder. Egentligen är det ju vettigare att ha hans kläder nere, eftersom det ju är här vi klär på honom, lite småjobbigt att behöva springa upp alltid när det behövs rena kläder. Men nu är i alla fall kläderna i ordning, hans fyra lådor nästan fulla (+två lådor uppe fulla med kläder i storlekar större, typ 90-110) och jag har lite bättre koll på vad han egentligen har i klädväg:)
 
 
Några av sommarens snyggingar. Mjuka sköna byxor från Lundmyr of Sweden som mommo köpte på båten på söndagen. Perfekt med bred mudd både i midja och buntar. T-skjorta med val att ha tillsammans med blöja på varma dagar. UV-dräkt med shorts, skjorta och lippis med nackskydd. Solskyddsfaktor 50, perfekt till stranden. Och så mina favoritbyxor, i blå-vit-rutigt. Har knäppen så att man kan vika upp buntarna och fina snören att spänna i midjan. Perfekt de inte så varma sommardagarna.
 
Lägg sen till en beige anorak, en blå skepparlippis, en stråhatt, sjömanskostym och diverse shorts och t-skjortor, så har ni lillens klädsel för de härligaste månaderna på året:) Nu är det bara jag själv som behöver fylla på garderoben med slitstarka klänningar som tål kladdiga små händer, sen kan sommaren komma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela