ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Köttbutik

Publicerad 2014-04-17 12:23:51 i Allmänt,

Jag tycker det är lite roligt att vår lilla stad har fått en egen köttbutik. Det var Tobias som tyckte vi skulle fara dit igår och köpa en bit ekologiskt kött att starta påskfirandet med. Inne i butiken fanns en vanlig köttdisk fylld med både nöt och gris, men också ett skåp där köttet hängde på krokar. Inte precis något man är van med från vanliga matbutikerna. De sålde också närproducerade mjöl och grönsaker, lite annorlunda ostar och lite annat smått och gott.
 
Butiken är i källaren till en restaurang som snart ska öppna. Tobias hade varit dit med dagisbarnen på mellanmål och det hade varit en mysig restaurang. När de har öppnat tror jag vi ska ordna barnvakt några timmar en kväll och fara dit på middag. Men idag blir det då inget restaurangbesök, däremot rostbiff med klyftpotatis, sparris och en god sås.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela