ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Klarblå himmel

Publicerad 2014-04-27 06:31:36 i Allmänt, Lillen 6-12månader,

Nu har jag och lillen hunnit så långt denna morgon att jag sitter i soffan och han busar på golvet.  Vi har hunnit byta pyjamasarna till kläder, äta morgonmål ( 2smörgåsar och en halv apelsin, vatten och 2dl ersättning för lillens del, morgonmål är gott!), och sitta tillsammans i soffan en stund och konstatera att idag kommer bli en fin dag. 
 
Väderprognosen säger 17grader och strålande sol,  så jag tror bestämt jag ska söka fram shorts till eftermiddagen. Lillen får istället inviga sin collagehalare som jag köpte i mitten av veckan. Känns nog lite mycket att klä på honom långärmad body, strumpbyxor och halare, men marken är ju kall och han sitter eller kryper ju mest ute.
 
Dagens projekt blir att vattna odlingslådan och alla nyplanteringar. 10dagars prognosen lovar inte många droppar vatten precis, så blir att hissa upp många ämbar vatten ur brunnen. Tur att den finns, så att vi inte behöver använda kranvatten. Sen ska vi se om det blir att måla, gräva eller något helt annat. Ute ska dagen tillbringas, det är säkert! 
 
Nu ska jag och lillen ha Sås och Kopp-disco. Igår när radion var på började han dansa och det är världens sötaste dansör vi har:) Så nu Sås och Kopp, dans, bus och så kanske vi snart får sällskap av pappa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela