ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Borta bra, men hemma bäst

Publicerad 2014-04-14 11:31:24 i Allmänt, Lillen 6-12månader,

Det stämmer bra in på lillen. 
 
När Tobias skulle iväg till praktiken i morse packade jag och lillen också ut oss i bilen och efter att ha lämnat av Tobias vid dagiset styrde vi mot Lojo. Första stoppet blev i Multasormi för att titta efter hybridspireor, men det fanns inga (däremot hittade jag fina penséer, röda krusbär, hallon o annat jag gärna hade köpt med hem.). Sen åkte vi vidare in till Lojo och tittade lite i butiker och vidate till ett loppis. Lillen fick ett par shorts, så ännu ett steg närmre färdig sommargarderob:)
 
Efter 2,5h på vift började lillen tycka att det räckte (tills dess var det glada rop, skratt och prat med alla omkring honom), så då startade vi tillbaka hem. Blev bara ett snabbt stop i en handelsträdgård som odlar egna tulpaner, så nu är påskens blommor inköpta och väntar nere i kallkällaren. På fredagen ska de sen få flytta upp och göra köksbordet till en fest.
 
I bilen på väg hem var lillen inte helt nöjd. Han var trött, men ville inte sova i bilstolen. Så fort vi kom innanför dörren här hemma var det ledsna humöret som bortblåst och han skrattade och försökte fånga My. Så fort som halaren var av började han busa runt och tröttheten märktes inte ens av mera. Efter 15 minuters bus blev det lunch och sen gick vi ut en stund på gården innan tröttheten hittade tillbaka och det var dags att sova. Så nu ligger han där ute i vagnen och sover troligtvis (förhoppningsvis!) närmare 3 timmar till. Själv har jag värmt en skål av gårdagens kokos-kycklinggryta som idag får extraknäcka som soppa och efter det ska jag ta itu med dagens sysslor här hemma.
 
Äventyr är roligt, verkar lillen tycka, men bäst är ändå att komma hem till sitt eget hus efter några timmar på vift:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela