ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

10 månader

Publicerad 2014-04-25 10:17:30 i Allmänt, Lillen 6-12månader,

Kan det verkligen vara så länge sen lillen föddes?? 
Enligt kalendern är det så och jag måst väl bara tro på det. För 10månader sedan var det också en solig och vacker morgon, men den njöt jag inte riktigt lika mycket av som denna. Istället var jag hög på lustgas, trött och ivrig på samma gång. Märkte ju att något var på gång att hända, men visste inte om det skulle ta halv timme eller 3timmar innan jag fick träffa vår lilla baby för första gången.
 
Nu börjar vi då vår 11månad som familj och livet blir bara bättre och bättre. Lillen blir mera "med" i allt som händer. Han förstår många ord, han pratar på sitt eget sätt, sitter och leker på egen hand, kryper fram i rasande fart, går längsmed möbler och älskar att busa. Gömma sig bakom ett tyg, krypa in under bordet och sitta där och vänta på att mamma eller pappa kommer och "hittar" honom, spela piano, kasta saker och vänta på att någon ger dem tillbaka åt honom. .. Sånt är roligt att göra på dagarna. Han tycker också om att få vara med ut på äventyr; handla mat, gå i blombutiker/plantskolor(blommor är så fina!), hälsa på hos folk och nyheten igår, åka rutschkana med mamma och pappa(barn är nog den perfekta orsaken till att få göra en massa roligt, som att leka i lekparker). 
 
Han är någonstans runt 76-77cm lång och väger ungefär 9500g, vi får inte veta några exakt mått förrän vid 1års kontrollen. Tand nr 8 är nu på väg igenom, tror jag. Är svullet där den ska komma och jag tycker mig se ett litet ljust hörn. På tal om tänder så har han blivit jätteintresserad av mina tänder på sista tiden. Han börjar med att känna på näsa och mun och jag ska säga vad det är han petar på och efter en stund brukar han gapa och sägs "aaa" och då ska jag göra likadant, så att han får peta på mina tänder lite, gullungen min<3
 
Att vara hans mamma är det bästa som finns!

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela