ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Veckan

Publicerad 2013-09-09 09:05:15 i Allmänt,

Blir en intensiv vecka nu före dopet. Idag och imorgon ska jag och lillen mysa en massa, söka fram alla recept som behövs, tömma lite ytor i köket så att jag har mera avställningsytor, handla hem det sista, tvätta kläderna till dopet och lite andra förberedelser.
 
På onsdagen ska jag och lillen fixa kakbotten. Räknar med att vi behöver 5st kakor av den storlek vi test-bakade på fredagen (25x35cm stor form), så blir några smeter att blanda ihop:)Ena fyllningen behöver stå i kylen över natten innan jag kan använda den, så den ska fixas på kvällen.
 
På torsdagen är det sedan dags att fylla tårtorna och föra några av dem till mammas kylskåp. På torsdagen ska Tobias åka och hämta hem blommorna, så jag ska också testa att fixa en bukett till borden, så att Tobias får vara med och bestämma lite hur de ska se ut.
 
På fredagen är det dags att dekorera tårtorna och så ska buketterna fixas klart. På fredagen hoppas vi på att få ställa i ordning på Prästgården (senast jag hörde var det ledigt på fredagen och i så fall får vi vara där redan på fredagkväll). Sku vara skönt att ha det klart i tid!
 
På lördagen är det sen dags att koka tomatsoppa och ställa i ordning det sista under dagen. Känns skönt att dopet är först lite senare på eftermiddagen, så har vi tid ännu den dagen att ordna saker!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela