ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Projekt Städa gården

Publicerad 2013-09-29 10:28:50 i Allmänt,

Efter en låååång natt (21-9 låg vi i sängen) är det idag dags att ta tag i höstsysslorna i trädgården. Lillen började med ett halvtimmes sovpass i vagnen, så under tiden hann jag få loss alla tomatplantor från sina stöd och lassa två skottkärror fulla med svarta tomatplantor. Fick också en dahlia upp ur jorden, så nu återstår bara c. 20st. Måst se om det finns passliga förvaringslådor för dem då jag åker till butiken om någon timme. Efter det gick jag och lillen runt i trädgården och tittade på träden (jätteintressant i en 3månaders ögon), men sen bliev det matdags sa lilla magen, så Tobias fick fortsätta på egen hand.
 
Om en stund får lillen farfar på besök, så kanske jag kan fortsätta med mina dahlior då. Mormor och moster har också lovat ställa upp om lillen behöver en stunds passning, så vi borde hinna få allting gjort i trädgården idag. Sku vara skönt, för nästa veckoslut jobbar Tobias på lördagen och jag på söndagen . Linda fyller på lördagen, så då tyckte hon att vi ska fira ut deras lilla baby. Och så borde vi ta itu med badrummet igen, så då sku trädgården gärna få vara i vinterskick!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela