ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Min kväll

Publicerad 2013-09-28 17:47:00 i Allmänt,

Har både fått höra och läsa att man blir mera tidseffektiv när man blir förälder och efter ikväll kan jag förstå vad man menar. När mina pojkar hade åkt iväg tog jag en varm dusch och masserade sen i en hårinpackning. Eftersom jag ändå skulle ner och skölja håret efter ungefär en timme passade jag på att fylla maskinen och slå igång den på ett 60minuters program. Sedan upp till övre våningen efter min hudkräm, ansiktsmask och nagellack, så då passade jag på att tömma byksträcket.
 
 
Jätteskön kräm som jag fick av (blivande) svärmor. Doftar så gott av rosor:)
 
På med ansiktsmasken (tur att ingen kom på besök, var vit som ett spöke i ansiktet!) och sedan kröp jag ner i soffan med några tända ljus,en kopp av mitt favoritte och två av Fias goda cupcakes. Fixade nytt lack på mina tånaglar och tittade på lite Friends medan ansikts- och hårmaskerna fick verka.
 
 
Mitt favoritte, Earl Grey Rose från Kofeiinikomppania.
Om någon har vägarna förbi Uleåborg beställer jag 10 påsar!
 
Konstaterade att jag behöver nya nagellack! Mina rosa och lila färger är alla försvunna, har inte hittat dem på ett halvår eller så, så bara att glömma dem och skaffa nya. Så Julgubben, om du läser min blogg så vet du att jag behöver nya nagellack! Orsaken till alla gröna lack är att jag hade en period i början av gymnasiet då jag letade efter det perfekta gröna lacket. Blev att testa flera olika innan jag fastnade för ett limegrönt. Nu är det länge sen mina naglar varit gröna...
 
 
 Favoriten är tredje från höger.
 

Efter två avsnitt Friends var det dags att skölja ur hårmasken och hänga upp rena tvätten. Slängde ännu i en snabb 30graderstvätt, skönt att se korgarna tömmas! När första tvätten var upphängd skruvade jag på radion på hög volym och satsade 30minuter på att diska, plocka och dammsuga nedre våningen. Sen var det igen dags att springa ner i källaren efter tvätt och få den upp på sträcket. Efter det blev det påfyllning i tekoppen och ännu ett avsnitt Friends. Så jag har hunnit ta hand om både mig själv och huset lite. Nu väntar jag på att mina älsklingar ska komma hem, så att jag får krama dem båda. Även om det är skönt med lite tid för mig själv så börjar jag nog snabbt sakna lillen (och Tobias också, men han är jag ju van att vara ifrån lite mera:P)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela