ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Helg i jobbets tecken

Publicerad 2013-09-21 09:52:54 i Allmänt,

Den här helgen är det jobb både hemma och borta som gäller. Idag är Tobias iväg några timmar och imorgon ska jag testa om min hjärna fungerar efter mera än 4månader hemma.
 
Idag blir det för min del att syssla här hemma, så mycket lillen tillåter. Hittills är tvättmaskinen och diskmaskinen på och verandan städad (torkade chiliplantor utslängda, fönstren tvättade och all lera som Tobias får med in på stövlarna är utsopat igen). Diskmaskinen kommer få jobba lite extra idag, eftersom jag hade två lådor med kärl nere i källaren och ena hade vatten in i sig vid vår översvämning. Annars står det på programmet att städa undan Leos doppresenter, vika bort ren tvätt (tror jag har tvättat 4maskiner sen jag senast vek undan = full bykkorg & fulla sträck), dammsuga och lite annat städrelaterat. Har också planer på att baka lite äppelbulla, men som sagt : lillen bestämmer hur mycket jag får gjort innan Tobias kommer hem.
 
Ikväll ska vi i alla fall ta det lugnt och äta god ost som vi köpte på marknaden på torsdagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela