ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Någon sade:

Publicerad 2013-10-21 12:15:40 i Baby,

"Du vet inte hur mycket en tesked är, innan du har matat en baby"
 
På lördagen började vi introducera puré till lillen. Han satt i Tobias famn och jag matade honom. Gissar på att han fick i sig runt ett halvt kryddmått, resten kom tillbaka ut. Lite grimaser och efter en stund ville han inte alls öppna munnen mera, så då var det bara att sluta.
 
Idag var det så dags igen för lite batat. Den här gången fick han sitta i sittern och bli matad. Igen en del grimaser, men han verkade ändå lite mera intresserad av maten, så framsteg 1. Tror han fick i sig närmare en tesked idag, så framsteg 2. Började mata med en liten sked, men efter en stund gick jag över till att istället ta lite mat på mitt finger och sätta in i munnen. Mycket mera omtyckt och jag kan nog förstå att det blir mycket nytt med både puré och en sked, så tror vi kommer varva sked och finger en tid nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela