ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Gråa dagar...

Publicerad 2013-10-27 12:06:11 i Allmänt, Baby,

Tycker inte riktigt om höstrusket... Visst kan det vara mysigt, men samtidigt behöver jag ljus, annars känner jag mig bara trött hela tiden. Nåja, gäller att ha program under dagarna, så hinner man inte tänka på att man är trött!
 
På tal om trött så bestämde vi oss på fredagen att ta upp kampen att få lillen att sova i egen säng. Han fick sin kvällsflaska som vanligt och sen amning tills han nästan sov. Då lade jag över honom i egen säng, sjöng lite och höll handen på hans mage. Efter en stund sov han lugnt och skönt i sin säng och jag och Tobias kunde se på nya avsnittet The Big Bang Theory innan vi gick och sova. Vid 23 var det dags för mat och då blev det lite gnäll innan han somnade om i egen säng. Sen sov han till 3, amning och så somnade han igen i egen säng. Lite efter 5 var det igen dags för amning och så sov han vidare till 7. Jag som tänkte att det skulle bli ännu mindre sömn än i veckan, men istället fick jag sova hur mycket som helst ju!
 
Igår gjorde vi lika på kvällen. Han somnade 19.30, var lite orolig runt 23, men en hand på magen räckte, vaknade 1 för mat, somnade lugnt om och sov till 4.30, amning och sen sömn till 7.30. Då steg Tobias upp med honom och jag fick ligga kvar en timme. Någon gång här reagerade jag att vi ju bytt till normaltid och klockan först nu var 7.30, så vi fick en lång morgon i lugn och ro:) Har ätit morgonmål tillsammans, eldat en brasa, sett på Skyfall medan lillen sov förmiddagsvila, lillen har badat, jag har radat ved och nu är maten i ugnen. Lite efter 15 ska vi sätta oss i bilen och åka iväg till lillens gudföräldrar, de har inte sett honom sen dopet. Sen är det här veckoslutet över igen och vi ska tillbaka till vardagen. Hoppas på att dessa sömnvanor håller, för då orkar vi med så mycket mera roligt under dagarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela