ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

14 timmar

Publicerad 2013-10-24 09:17:57 i Allmänt,

Så länge var det från att jag och lillen gick upp till sovrumet igår kväll tills vi kom ner "på riktigt" imorse. Sömn har det kanske blivit totalt 8timmar för min del, 3,5h sammanhängande och sen slummer tillsammans med lillen resten av tiden. Verkar som att det är lite skrämmande att somna just nu för lillen. På dagarna börjar han ofta gråta när han ska somna och på nätterna vaknar han så fort han lir nersatt i egen säng. Får han sova med mig så sover han, men sparkar och slår mig, så jag är vaken.

Nå, idag prioriterade jag min sömn nu på morgonen, så när Tobias väckarklocka ringde 5.45 och jag och lillen hade varit vakna i en timme steg vi upp och åt morgonmål och lillen fick busa lite. 6.30 gick vi tillbaka upp, lillen åt lite och slocknade sen. Jippii tänkte jag, SÖMN, men innan jag hann somna vaknade lillen och ville över till mig, så blev mera slummer. Skönt var det i alla fall och 9.15 vaknade vi båda på gott humör och redo för dagen:)
 
Mycket sömnbabbel nu, men sömn och lillen tar upp stor del av min hjärna just nu. Så många olika projekt här hemma finns det varken tid eller ork till för tillfället. Har många projekt på To-Do listan, men kommer aldrig till dem, mat, lek, bus, utforska världen, sömn, disk, tvätt och jobb kommer alltid först. Några saker jag gärna sku hinna med nu är:
  • Tvätta fönstren innan vintern
  • Fixa krans till dörren
  • Stryka (finns inga underlakan till min och Tobias säng mera, så det här måst jag få gjort!)
  • Spackla, slipa och måla badrummet, så att det är klart
  • Städa garderoberna (och slänga lite/ge till loppis, så att vi får bättre rum för det som verkligen behövs)
  • Reda upp alla våra papper och mappa in
 
Nåja, nu är dagens andra morgonmål slut och lillen är på gott humör, så nu gäller det att vara snabb att fixa innan han vill ha mat!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela