ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Nya nätter

Publicerad 2013-11-29 13:49:35 i Allmänt, Baby,

Idag är sista dagen som jag är föräldraledig på 6veckor. Eller egentligen är det imorgon, men räknar inte riktigt lördagar, då vi båda är hemma. Jag och lillen har passat på att gosa lite extra, bland annat satt jag och kramade på en sovande liten pojke i en halvtimme, ville liksom inte lägga honom ifrån mig!
 
Nu när Tobias tar över ledigheten, blir det ju också han som får ta över nätterna. Eftersom jag vaknar så mycket lättare än Tobias har vi kommit fram till att det säkert är bäst om jag sover på soffan ibland, så att jag får lite mera sammanhängande sömn. Blir att bädda ut soffan på kvällarna och så efter maten vid 1-2 flyttar jag ner och sover på soffan tills lillen tar morgon.
 
Har på känn att speciellt de första 3-4nätterna kommer vara lite extra jobbigt, innan lillen vänjer sig vid att det är pappa och inte mamma som tar upp honom på natten. Men, efter det hoppas jag på att nätterna skall bli bättre än nu, då han vänjer sig vid att han inte får amma varje gång han vaknar. Nu tror jag det har blivit en vana hos honom att han ska amma ungefär varannan timme under natten. Den vanan är svår för mig att få bort på egen hand, då han ju känner doften av mjölk när han är i min famn. Hoppas på och håller tummarna att han ska glömma den vanan då Tobias tar över nätterna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela