ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Träffa grannar

Publicerad 2013-05-16 05:18:00 i Allmänt, Trädgård,

Igår på eftermiddagen bar jag och Tobias ut alla tomaterna, sökte fram större krukor, blandade mylla och fick äntligen tomaterna omplanterade! Snabbt gick det ju när allting var framplockat och vi var två som gjorde jobbet. Så nu står 16 fina tomatplantor ute i verandan och vardagsrummet känns mitt i allt så mycket ljusare när inte halva fönstret är täckt med tomater:P
 
Var så skönt i solen, så när tomaterna var klara ställde vi dem i skuggan, vattnade och satt oss i solen och pratade lite. Sen fick Tobias lite myror i byxorna och var tvungen att rensa en stund, men jag fortsatte mitt sol-sittande. Efter en stund kom en granne två hus bort ut och klippa gräset och när hon tog en paus vinkade hon och ropade att hon måste komma och hälsa oss välkomna till bördiga Kila. Eftersom huset emellan oss är obebott för tillfället blev det träff halvvägs och ett glatt återseende då det var min gamla handarbetslärare från högstadiet. Hon och hennes man hade tydligen följt med vårt arbetande i trädgården och tyckte det var så roligt med ett så ungt par som är trädgårdsintresserade:) Blev erbjudna både liljor och hallon, samt fick reda på var deras förråd är, ifall vi behöver låna något! Roligt med glada och vänliga grannar:) Mycket möjligt att det blir många flera pratstunder om trädgård, då jag ju kommer vara hemma ganska så länge och hon går i pension nu till sommaren!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela