ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Tack Fia!

Publicerad 2013-05-27 13:47:51 i Allmänt,

Idag ringde Fia lite efter 10 och funderade om hon kunde komma hit en stund. Sällskap på dagarna är ju inte precis något jag är bortskämd med (förutom babyn och katterna), så svaret blev såklart jo! Blev prat om allt och inget medan jag pysslade på lite och så när hon såg vår hög med mjölkburkar, kartong mm. i källaren som skulle iväg till insamling tyckte hon att vi ju kunde fara iväg med det och till några butiken. Så vi vek ihop en hel IKEA kass med mjölkbukar och andra små kartonger, 2 lådor fylldes med större kartonger, en kass fylldes med konserver och en annan med tomflaskor. Så blir det när man för till insamlingarna varannan till var tredje månad:PTur att hennes bil är stor, så vi fick med allting:P
 
Först tog vi en tur via Tarjoustalo där jag hittade lite som jag behövde hem, bland annat amningsnapp och mjölkuppsamlare (2 av 3 amningsrelaterade saker inköpta på en dag! Jippii). Påsar till roskisen vid skötbordet köpte jag också, kommer gå åt många rullar gissar jag på! Sen blev det lite matshopping för början av veckan innan vi kom tillbaka hem till oss och åt pizza till lunch. Efter det var klockan så pass mycket att Fia var tvungen att åka hem till hundarna och för min del hängde jag upp en maskin tvätt och nu har jag fixat i ordning dagens middag, chili con carn, och tar en liten paus på soffan. Sen är planen att flytta ut i solstolen och njuta av sommarvädret!:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela